Tack vare våra erfarna packmästare och effektiva expressarbetare kan vi ge våra kunder förstklassig flytthjälp. Du kan vända dig till oss dig för att få hjälp med både stora och små flyttar, privatflyttar, företagsflyttar & kontorsflyttar.
Vid behov av flytthjälp kan vår flyttfirma i Stockholm erbjuda den perfekta lösningen till ett förmånligt pris. Vi klarar både små och stora flyttar och har lång erfarenhet av branschen jämfört med många andra flyttfirmor. För oss är är det viktigt att du som kund får en snabb, säker och prisvärd transport.
Glöm inte skattereduktion för hushållsnära tjänster! Att anställa en flyttfirma för privatflytt gör dig berättigad till RUT-avdrag.
Vi hjälper er med bohagsflytt oavsett om det gäller en lägenhet eller en stor villa. Om transportavståndet är bara till nästa trappuppgång, inom Stockholm eller till en annan stad, det spelar ingen roll. Vi erbjuder en trygg flytthjälp och ert bohag kommer att packas, lastas och lossas av noggranna, säkra och yrkesskickliga händer. Vi hjälper även till med att flytta enstaka möbler från ett rum till ett annat, röja på vinden eller köra ett lass till tippen. Vi är en växande flyttfirma som alltid har kunden prioriterad högst. Detta till stor del för att våra kunder återkommer och rekommenderar oss gärna vidare. till sin familj och vänner. Vi vill att ni ska känna er trygga med oss oavsett om det gäller en mindre privatflytt eller en större kontorsflytt.
En fungerande tumregel är en flyttkartong per kvadratmeter. För en bostad på 70 kvadratmeter rekommenderar vi alltså ca 60–80 flyttlådor. Utöver dem kan du beställa kartonger för hängande kläder och kristallkronor separat. Du får märketiketter av oss som du sätter på kortsidan av kartongen.
Du får behålla flyttlådorna exakt så länge det behövs. Du kan välja att boka in hämtning av kartongerna eller lämna tillbaka kostnadsfritt hos oss.
Om möjligt transportera värdesaker själva. Om inte möjlighet finns så meddela arbetsledaren om att ni har extra dyrbart gods/värdesaker. Vår arbetsledare fotar föremålen innan de packas ned eller lastas. Har ni något föremål vars värde överstiger 100 000:- behöver detta meddelas innan flytt. Det kan behövas specialförsäkras.
Vi filtar alltid in dina möbler, men om du så önskar kan du beställa hem specialanpassat skyddsmaterial för tex soffor och sängar i förväg.
Mindre växter och blommor packas ned i öppna flyttkartonger med upptejpade lockflikar. Större växter flyttas som de står i krukor. Vi gör vårt yttersta och hanterar dina växter med största omsorg, men tyvärr så kan vi inte garantera att de klarar kyla och värmeväxlingar vilket innebär att vi inte kan ansvara för dem.
För att kunna ge dig en offert behöver vi nedanstående information, samt ditt namn och/eller mailadress för att kunna återkoppla till dig.
Vi flyttar ert kontor med möbler och datautrustning på ett säkert och strukturerat sätt. Vi förstår att en kontorsflytt måste vara strömlinjeformad för att inte störa verksamheten för mycket. Låt oss ta hand om planeringen av flytten och allt annat ni kan behöva i samband med den, till exempel magasinering, montering och flyttstädning. Vi har kollektivavtal, transportöransvarsförsäkring. Allt detta borgar för en trygg och säker upphandling av er företagsflytt.
Flyttstädning syftar till den omfattande och noggranna städningen som behöver genomföras innan den nya ägaren eller hyresgästen tillträder lokalen eller bostaden. Vad som ingår i en flyttstädning varierar beroende på företag där olika servicenivåer ofta erbjuds. Ett standardavtal gällande flyttstädning bör innefatta: noggrann städning av bostadsrum, kök, badrum, tvättstuga och fönsterputsning. Du kan kontakta oss på Fresh Home för en mer detaljerad lista över vad som ingår och inte ingår i vår flyttstädning.
Kostnaden för flyttstädning brukar vanligtvis sättas i kr/m² som varierar beroende på företag. Extra avgifter kan tillkomma då till exempel husdjur finns på plats, graden av nedsmutsning och materialkostnader.
*Priset inkluderar fönsterputsning,
städmaterial och utrustning
För oss är du som kund i fokus. Därför lämnar vi en “Nöjd-kund-garanti”. Är du inte helt nöjd med vår städning? Ingen fara! Kontakta oss inom 3 dagar så hjälper vi dig. Du ska vara nöjd till 100%. Kom ihåg att garantin gäller endast rättelse av städning. Ingen övrig ersättning utlovas.
Med Fresh Home kan du känna dig trygg. Vår Nyckel- & larm policy gäller vid hantering av alla sorters nycklar samt larmkoder för din trygghet. Vi förvarar dessa enligt strikta regler av enbart behörig personal.
All typ av reklamation görs via er kontaktperson på Fresh Home. Reklamationer gjorda senare än 3 arbetsdagar efter städtillfället behandlas inte. Om kunden själv åtgärdat felen innan Fresh Home kontaktas eller fått chans till att kontrollera, utgår ingen ersättning till kund.
Vi vill härmed uppmärksamma Er på att från och med 1:a september 2019 har vi en ny administrativ leverantör i Accessa Finans AB 556800-5770. Detta innebär att betalningar för fakturor sker till ett ny bankgiro. Betalning av fakturor skall därför fortsättningsvis ske till bankgiro 600-9500. Har ni frågor eller funderingar, är ni välkomna att kontakta Joakim Forsberg på Accessa Finans AB på joakim.forsberg@accessafinans.se eller Fresh Home Stockholm AB på 08-120 595 05.