Flyttstädning

Flyttstädning som tillgodoser samtliga krav

Tycker du också att det är både roligt och avslappnande att flyttstäda? Förmodligen inte. Därför erbjuder vi en helhetslösning i hela Stockholm oavsett om du flyttar in eller ut. Vi är noggranna och förstår vikten av ett rent hem. För att minimera risken för personer med astma- eller allergi besvär, använder vi oss av miljömärkta rengöringsmedel. Utöver det erbjuder vi även 3 dagars garanti för din flyttstädning. Allt för att du ska ha en stressfri flytt!

Att flytta till ett nytt hem är ett spännande steg i livet. Se därför till att njuta fullt ut av stunden - och låt oss ta hand om flyttstädningen.

Vad ingår i en flyttstädning?
  • Avtorkning av belysning
  • Avtorkning i skåp och garderober
  • Avtorkning på vägguttag och strömbrytare
  • Avtorkning av dörrar, dörrkarmar och lister
  • Avtorkning av ventiler (om synligt)
  • Rengöring av fönsterkarmar
  • Rengöring av tak och väggar från damm och spindelnät
  • Rengöring av element, även baksida
  • Dammsugning och våttorkning av golv
  • Rengöring av kyl och frys in- och utvändigt. Kom ihåg att avfrosta frysen innan vi kommer
  • Rengöring av spis in- och utvändigt, och även bakom, inklusive ugnsplåtar
  • Rengöring av köksfläkt och filter
  • Rengöring av diskmaskin in- och utvändigt
  • Skåp, lådor och bänkar rengörs både in- och utvändigt. Kom dock ihåg att tömma dessa innan
  • Rengöring av vask och skärbräda
  • Rengöring av fast belysning
  • Rengöring och avkalkning av kakel/klinker
  • Rengöring av toalettstol in- och utvändigt
  • Rengöring av badkar, badkarsfront och under badkar, och/eller duschkabin
  • Rengöring av samtliga förvaringsutrymmen
  • Rensning av golvbrunn och ventiler
  • Rengöring av tvättmaskin, torktumlare samt torkskåp både in- och utvändigt
  • Avtorkning av rör
  • Putsning av fönster, samtliga sidor (vid öppningsbara fönster)
  • Rengöring av fönsterkarmar och bågar
  • Avtorkning av fönsterbrädor
  • Rengöring i bastu
  • Sopning av balkong
  • Putsning av inglasad balkong / altan
  • Städning av persienner
  • Städning av källare
  • Städning av förråd
  • Städning av vindsutrymme
  • Städning av garage
  • Rengöring av kakelugn, vedspis
  • Vi tar ej bort spikar och annat som sitter i/på väggarna
  • Vi kopplar ej ur lampor, tvätt eller diskmaskiner
  • Vi rengör ej trasiga fönster
  • Vi rengör inte möbler som lämnats kvar. (om det inte är överenskommet)
  • Se till att hemmet är helt tomt när vi kommer för att vi ska kunna utföra städning på rätt sätt
  • Kyl och frys bör också vara tömda avstängda och framdragna så att vi kommer åt att städa
  • Alla skador t ex på fönster som omöjliggör öppning, eller på vitvaror, måste rapporteras innan städning kan påbörjas
  • Fönsterputsning av balkong samt städning av förråd och garage beställs separat

Ett tryggt och bekvämt samarbete

Vi vill att ni ska känna er bekväma och trygga när ni anlitar oss för er flyttstädning. Alla våra medarbetare väljs omsorgsfullt ut med hänsyn till lämplighet och servicekänsla. De har alla erfarenhet inom branschen och arbetar både professionellt och ambitiöst mot uppsatta krav samt får skriva på sekretessavtal i samband med sin anställning.

När det gäller hantering av larm, nycklar, portkoder och privat information följer vi tydliga säkerhetsrutiner och har tillgång till säkerhetsskåp vid dagens slut. Som en del i kvalitetsarbetet samarbetar vi även med SFF, Svenska Stöldskyddsföreningen så att samtliga nycklar vi kvitterar ut fäst tillsammans med en personlig säkerhetsbricka.

Hårt smutsad bostad

Vi alla har det olika rent hemma. Känner du att ditt hem kräver lite mer energi för att bli skinande rent? Vi antar gärna utmaningen men kom ihåg att priset kan öka vid hårt nedsmutsade hem.

Utvidgningen av RUT

Glöm inte skattereduktion för hushållsnära tjänster! Från den 1 februari 2016 gäller nya regler 50% avdrag på din faktura.

Vår ambition är att alla våra kunder ska vara nöjda och därför ger vi 100% nöjd kund-garanti och dessutom erbjuder vi våra tjänster till ett av marknadens bästa priser. Med miljön i fokus, präglas Fresh Home av ett aktivt miljötänkande där all kunskap tillvaratas.

Erbjudande

ICA presentkort gratis!

OBS! Vår städhjälp ger dig en enklare vardag där vi skapar en ren och fräsch miljö för dig oavsett om du är ett företag eller en privatperson. Just nu har vi ett fantastiskt på-erbjudande där du som beställer storstädning, visningsstädning, flyttstädning eller fönsterputs till ett kampanjpris och få ICA Presentkort Gratis! (värde 100kr).
Nöjd-kund garanti

För oss är du som kund i fokus. Därför lämnar vi en “Nöjd-kund-garanti”. Är du inte helt nöjd med vår städning? Ingen fara! Kontakta oss inom 3 dagar så hjälper vi dig. Du ska vara nöjd till 100%. Kom ihåg att garantin gäller endast rättelse av städning. Ingen övrig ersättning utlovas. Boka gärna in städningen så att den infaller innan fotograferingen så ökar ni även era chanser till att locka fler spekulanter. Något som underlättar påtagligt för fotografen som fått uppdraget att fotografera objektet med mål att fånga dess stora potential från alla dess allra bästa sida.

Nycklar och larm

Med Fresh Home kan du känna dig trygg. Vår Nyckel- & larm policy gäller vid hantering av alla sorters nycklar samt larmkoder för din trygghet. Vi förvarar dessa enligt strikta regler av enbart behörig personal.

Priser

Flyttstädning

  • Upp till 40 m² – 2199 kr
  • 41-80 m² – 49 kr/m²
  • 81-120 m² – 45 kr/m²
  • 121-170 m² – 39 kr/m²
  • 171-200 m² – 35 kr/m²
  • 201-uppåt – 30 kr/m²

*Priset inkluderar fönsterputsning,
städmaterial och utrustning

Boka

Fakturering

Vi vill härmed uppmärksamma Er på att från och med 1:a september 2019 har vi en ny administrativ leverantör i Accessa Finans AB 556800-5770. Detta innebär att betalningar för fakturor sker till ett ny bankgiro. Betalning av fakturor skall därför fortsättningsvis ske till bankgiro 600-9500. Har ni frågor eller funderingar, är ni välkomna att kontakta Joakim Forsberg på Accessa Finans AB på joakim.forsberg@accessafinans.se eller Fresh Home AB på 070-9950808.

Reklamation

All typ av reklamation görs via er kontaktperson på Fresh Home. Reklamationer gjorda senare än 3 arbetsdagar efter städtillfället behandlas inte. Om kunden själv åtgärdat felen innan Fresh Home kontaktas eller fått chans till att kontrollera, utgår ingen ersättning till kund.

Avbokningsregler

Avbokningar kan göras senast kl.16.00 dagen innan städtillfället. Senare avbokningar kommer att debiteras med fullt pris utan utfört arbete. Avbokningar ska lämnas endast skriftligt på mail eller sms. På grund av sjukdom av personal kan enstaka städtillfällen ställas in av Fresh Home. I dessa fall kommer vi att erbjuda en städtid inom närmaste tre dagar. Kunden har även möjlighet att avboka detta städtillfälle utan att debiteras.

RUT – så funkar det

Från den 1 juli 2009 gäller direktavdrag för hushållsnära tjänster. Det betyder att du bara betalar 50 procent av arbetskostnaden vid köptillfället. Du behöver varken fylla i blanketter eller kontakta Skatteverket – det fixar vi.

Information

Org. nr: 559141-3744
Bankgiro: 5795-6971
Swish: 123 685 18 85

Vill du bli uppringd?

    Fyll i nedan uppgifter om du vill att vi ska ringa upp dig.

    © 2022 Fresh Home AB. All rights reserved | Created by