Provstädning

Vill du också ha regelbunden städning?

Nu kan du boka ditt första besök och bedöma själv hur duktiga vi är. Städning kan beställas alla vardagar från morgon till sen eftermiddag. Efter bokning, möter du vår trevliga städpersonal på plats och går igenom dina önskemål. När städningen är klar, lämnas nycklar enligt överenskommelse. Vår kundservice tar kontakt med dig efter besöket för att se hur din upplevelse blev och hjälper dig att skräddarsy städningen efter dina behov.

Vår ambition är att alla våra kunder ska vara nöjda och därför ger vi 100% nöjd kund-garanti och dessutom erbjuder vi våra tjänster till ett av marknadens bästa priser. Med miljön i fokus, präglas Fresh Home av ett aktivt miljötänkande där all kunskap tillvaratas.

Vad ingår i en provstädning?
  • Dammsugning av alla golvytor och mattor
  • Våttorkning av alla golv och golvlister
  • Dammsugning av elkontakter, element
  • Dammsugning av klädda/stoppade möbler
  • Torkning av fläckar på dörrar och karmar
  • Dammtorkning av fönsterbrädor och fria ytor
  • Dammtorkning av lampskärmar i lämplig höjd
  • Dammtorkning av tavelramar som man kommer åt utan stege
  • Putsning av speglar
  • Tömning av papperskorgar
  • Rengöring av kran, diskbänk, köksbänk och arbetsbänk
  • Torkning av spis och kakelytor
  • Borttagning av fläckar på köksskåp och fläkt
  • Torkning på utsidan av alla vitvaror
  • Rengöring ut- och invändigt i skåp där sopbehållare finns
  • Rengöring av mikrovågsugn
  • Rengöring av badkar, duschkabin , handfat och toalett
  • Torkning av fläckar från väggar
  • Torkning av fläckar på dörrar och badrumsskåp
  • Avkalkning och rengöring av kakel och klinkers
  • Putsning av speglar och fönster
  • Du som använder dig av Fresh Home bastjänst har även möjlighet att få återkommande hjälp med strykning och tvätt

Gör din vardag enkel med vår hemstädning

Provstädningen är ett perfekt tillfälle för både dig och oss att se om vi kan passa in i städrutinerna som just du önskar. Vi kan vid detta tillfälle räkna ut ett fast pris för ett regelbundet städschema samt föreslå rutiner för hur vi kan ordna fint hemma hos dig på bästa tänkbara sätt.

Att anlita oss för provstäd betyder inte att du binder upp dig på något och det är du själv som avgör om vi får komma tillbaka och fortsätta hjälpa dig i din vardag framöver. För att du ska känna denna frihet fullt ut, låter vi dig som kund själv höra av dig till oss om du önskar vår hjälp igen.

För att vi ska bilda oss en så god uppfattning som möjligt, om bästa städrutin hemma oss dig – så tar en provstädning längre tid än en vanlig hemstädning som sköts efter löpande schema. Se det som att vi lär känna din bostad och gör en ordentligt grundlig städning som du kommer ha mycket gott utav.

Vår ambition är att alla våra kunder ska vara nöjda och därför ger vi 100% nöjd kund-garanti och dessutom erbjuder vi våra tjänster till ett av marknadens bästa priser. Med miljön i fokus, präglas Fresh Home av ett aktivt miljötänkande där all kunskap tillvaratas.

Wettex, Tvättsvamp, Plastpåsar, Hushållspapper,Microfiberdukar, Dammvipa, Mopp, Hink, Dammsugarpåsar, En bra dammsugare

Diskmedel, Yes, Jif/ Vim, Köksrent, Ajax Kök, Svinto, Såpa

Kalkborttagning, Kalkosan / Klorin, Toalettrent – WC-anka, Fönsterputs – Ajax
, Allrengöring – Ajax, Badrum – Ajax Badrum / Ajax, Universal, Städhandskar

Oavsett om ni bestämt er för att anlita regelbunden städhjälp eller om det bara är tillfälligt så följer här lite information som vi tror kan vara till glädje för er. Ni som kund ska vara medveten om att ni ska:

  • Vid första städtillfället vara hemma och se att ni blir nöjd med tjänsten.
  • Se till att diskbänken är fri ifrån disk.
  • När personal kommer till platsen se till att det är undanplockat från leksaker, kläder och andra föremål som kan hindra utförandet av arbetet.
  • När personal kommer till platsen se till att det är undanplockat från leksaker, kläder och andra föremål som kan hindra utförandet av arbetet.

 

Vid hårt smutsad bostad kommer Vi inte att utföra städningen för det priset som förutsätter en normal smutsig bostad. I detta fall kommer det att tillkomma en extra debitering. Om kunden ej godkänner prisökningen kommer Vi att jobba endast för den summa som är bokad.

Städmaterial

Kunden ska se till att det finns en välfungerande dammsugare med en tom dammsugarpåse, en hink och mopp (inklusive stång) samt rengöringsmedel. Kunden ansvarar för underhåll av material och rengöringsmedel, vår personal meddelar i god tid om tillsyn över städmaterialet.Om önskemål finns så kan Fresh Home sälja och leverera ett komplett städset åt Er som kund.

För att städningen skall kunna utföras på ett bra sätt i ditt hem är det viktigt att vi har rätt hjälpmedel. Nedan kan du se vad du bör ha hemma. Vi uppskattar att redskapen är rena och att microfiberdukarna tvättas mellan städtillfällena (60 grader, utan sköljmedel eller blekmedel).

Hårt smutsad bostad

Vi alla har det olika rent hemma. Känner du att ditt hem kräver lite mer energi för att bli skinande rent? Vi antar gärna utmaningen men kom ihåg att priset kan öka vid hårt nedsmutsade hem.

Vi gör inte

På grund av risk för personskador och ansvarsskador flyttar vi inte på tunga fristående möbler som (soffor, sängar, skåp osv.). Vill kunden att vi rengör till exempel bakom en soffa vill vi att kunden förbereder detta innan personalen kommer. Mindre fristående möbler som (köksstolar, mindre bord) flyttas av personal för att underlätta städningen.

Husdjur/Pälsdjur

Om husdjur/pälsdjur finns kan en extra avgift tillkomma beroende på nedsmutsning. Pga allergier var vänlig och informera oss om djur hemma.

Nöjd-kund garanti

För oss är du som kund i fokus. Därför lämnar vi en “Nöjd-kund-garanti”. Är du inte helt nöjd med vår städning? Ingen fara! Kontakta oss inom 3 dagar så hjälper vi dig. Du ska vara nöjd till 100%. Kom ihåg att garantin gäller endast rättelse av städning. Ingen övrig ersättning utlovas.

Nycklar och larm

Med Fresh Home kan du känna dig trygg. Vår Nyckel- & larm policy gäller vid hantering av alla sorters nycklar samt larmkoder för din trygghet. Vi förvarar dessa enligt strikta regler av enbart behörig personal.

Fakturering

Vi vill härmed uppmärksamma Er på att från och med 1:a september 2019 har vi en ny administrativ leverantör i Accessa Finans AB 556800-5770. Detta innebär att betalningar för fakturor sker till ett ny bankgiro. Betalning av fakturor skall därför fortsättningsvis ske till bankgiro 600-9500. Har ni frågor eller funderingar, är ni välkomna att kontakta Joakim Forsberg på Accessa Finans AB på joakim.forsberg@accessafinans.se eller Fresh Home AB på 070-9950808.

Reklamation

All typ av reklamation görs via er kontaktperson på Fresh Home. Reklamationer gjorda senare än 3 arbetsdagar efter städtillfället behandlas inte. Om kunden själv åtgärdat felen innan Fresh Home kontaktas eller fått chans till att kontrollera, utgår ingen ersättning till kund.

Avbokningsregler

Avbokningar kan göras senast kl.16.00 dagen innan städtillfället. Senare avbokningar kommer att debiteras med fullt pris utan utfört arbete. Avbokningar ska lämnas endast skriftligt på mail eller sms. På grund av sjukdom av personal kan enstaka städtillfällen ställas in av Fresh Home. I dessa fall kommer vi att erbjuda en städtid inom närmaste tre dagar. Kunden har även möjlighet att avboka detta städtillfälle utan att debiteras.

Provstädning

+ städpaket gratis!

179kr/tim

RUT – så funkar det

Från den 1 juli 2009 gäller direktavdrag för hushållsnära tjänster. Det betyder att du bara betalar 50 procent av arbetskostnaden vid köptillfället. Du behöver varken fylla i blanketter eller kontakta Skatteverket – det fixar vi.

Information

Org. nr: 559141-3744
Bankgiro: 5795-6971
Swish: 123 685 18 85

Vill du bli uppringd?

    Fyll i nedan uppgifter om du vill att vi ska ringa upp dig.

    © 2024 Fresh Home AB. All rights reserved | Created by